Hard Mac Cafe - Kalender Hard Mac Cafe - Fotoutmaning Hard Mac Cafe - Bli stödmedlem Hard Mac Cafe - Start Hard Mac Cafe - Start Hard Mac Cafe - Start
Hard Mac Cafe
Index | Vanliga frågor | Sök | Medlemslista | AnvändargrupperRegistrera användare | Logga in

Hard Mac Cafe arrow Mac OS 9 och tidigare arrow Macintosh SE med 4 MB RAM skänkes

Macintosh SE med 4 MB RAM skänkes
Svara på inlägget
Författare Meddelande
tsahlin

InläggSkrivet: 2008-03-01, 12:34 Citera

Någon som vill ha en fungerande Macintosh SE med tangentbord och mus?

Annars blir det återvinningscentralen...

Mvh

Thomas
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Ingemar

Från: Linköping
InläggSkrivet: 2008-11-02, 00:45 Citera

(Gammal tråd, men roligt ämne.)

Det är väldigt svårt att se bra användingar för en SE. Ändå har jag kvar både min SE och en SE/30.

Man kan i alla fall trycka i en hårddisk på 1-2 Gb och få plats med precis allt man nånsin hade på sina disketter. Smile

Har jag nånsin nämnt hur jag fick i hårddisk i min SE? Jag har en dubbel-floppy-SE, så hårddiskplatsen var ju upptagen. Jag surrade fast den på höjden, längs med datorns insida. Gick fint.

Men idag är nog enda SE-drömmen att hitta en liten bildskärm som passar och montera i en Mini.
Ingemar

InläggSkrivet: 2008-11-02, 00:46 Citera

PS: Den här tråden borde ju ligga i "stationärt", inte "OS9".
andtuts

InläggSkrivet: 2010-12-27, 16:47 Citera

Jag tar den gärna om jag får för mina föräldrar! Exclamation Exclamation Exclamation

Fick inte

Senast ändrad av andtuts, 2011-01-04, 20:56, ändrad totalt 1 gång
fredson
Förste Stödmedlem

Från: Did They Push?
InläggSkrivet: 2010-12-28, 08:21 Citera

Min första Mac (och dator också för den delen) var en Colour Classic. Den är visserligen pensionerad men jag har inte hjärta att göra mig av med den. Inköptes på Studentbokhandeln på Högskolan i Karlstad. På dagarna jobbade jag med krånglande PC-burkar på den ADB-kurs jag gick, sedan gick jag till datastugan, som bestod av ett gäng Classic II, och skrev rapporter och brev (som jag skrev ut på laserskrivaren) till min vän i USA. Dessa underbara datorer krånglade aldrig och jag blev kär!

Min CC kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. På den skrev jag mina första e-mail och tog mina första steg på www. Jag redigerade de första ljudsnuttarna inspelade från CD via analoga ljudporten som man kunde välja som egna systemljud. Jag lyssnade på coola mod-filer som jag laddat ner från nätet, eller fått via kompisar som hade Amiga. Printade egendesignade etiketter till mina disketter (på min svindyra Stylewriter II). Spelade Lemmings, Indiana Jones och det sista korståget, Daleks och Ingemars Skiing game ("wrong side - äh!").
Jag gjorde mina första datormeckanden när jag bytte den 80 mb stora hårddisken mot den 10 ggr större 800 mb-aren. Jag lärde mig så mycket!

Dessutom var den snygg med sin lite välvda framsida. Jag har gjort mig av med ett flertal Macar genom åren men denna är så speciell. Fånigt så klart, för det är ju bara en pryl. Men så är det. När jag kommit på var jag ska ha den skall den upp ur förrådet och stå på hedersplats någonstans i mitt hem.
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande AIM-adress ICQ-nummer
Ingemar

InläggSkrivet: 2010-12-28, 09:52 Citera

Jag förstår dig. Det är ju den första, den "riktiga", den som man lärde sig Macen på. Min SE används inte så ofta men den åker nog aldrig ut.
andtuts

InläggSkrivet: 2011-01-04, 20:55 Citera

Ingemar skrev:
Jag förstår dig. Det är ju den första, den "riktiga", den som man lärde sig Macen på. Min SE används inte så ofta men den åker nog aldrig ut.

Min kommer nog heller inte någonsin åka ut!

/Erik

Svara på inlägget
Sida 1 av 1

Gå till forum:

phpBB © 2001-2003 phpBB Group | Alla tider är GMT + 1 timme (svensk tid)